כבר כמה שנים שנוקיה מאבדת נתחי שוק בסלולר. נוקיה היא המובילה העולמית במכירת מכשירים, אבל מאז שהושק האייפון ואחריו האנדרואיד, היא מוכרת פחות ופחות מכשירים, בעיקר בפלח המכשירים המתוחכמים. הסיבה העיקרית היא שמערכת ההפעלה של נוקיה - סימביאן - היא מערכת מיושנת ומסורבלת. למרות ניסיונות שדרוג רבים, הלקוחות עדיין מעדיפים אייפון או אנדרואיד.
שוק הסלולר המתמלא בחברות פיתוח לאייפון, וחברות מסחריות שמבקשות לפרסם בסלולר, ולא משנה מה (מטיסות ללונדון ועד לבגדים חדשים), מעדיפות לייצר אפליקציות לאנדרואיד או לסימביאן.
אחרי כמה שנים קשות, ובעקבות לחץ של בעלי המניות, חליטו בנוקיה על שינוי כיוון. החברה עומדת לזנוח את הפיתוח לסימיביאן, וככל הנראה תקבור גם את שיתוף הפעולה שלה עם אינטל על מערכת חדשה בשם מיגו. במקום זאת - נוקיה תשתף פעולה עם מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, ווינדוס פון 7. המערכת הזו הושקה לפני חודשים אחדים, ועד אתה נמכרו שני מיליון מכשירים איתה, הישג בינוני למדי, בטח בהשוואה לאייפון.
השילוב בין השתיים אמור להוות תחרות משמעותית לאפל, סמסונג ובלקברי - ששולטות בשוק, בעיקר מכיוון שהחברות מסוגלות להשקיע סכומי עתק בפיתוחים עתידיים ובשיווק. השאלה העיקרית כעת היא אם הן יצליחו לשכנע את חברות הסלולר הגדולות בעולם, שאחראיות למכירת המכשירים, להעדיף אותן ולתמוך במהלך. וכמובן - שגם הלקוחות צריכים לרצות את המכשירים.
גבע קרא עוז, יועץ סלולר ושיווק בפייסבוק